Kirjailijayhdistysten Talvipäivillä keskustellaan äänikirjoista

20.03.2023

Oulun kirjailijaseura ry järjestää Kirjailijayhdistysten Talvipäivät Oulussa 24.-25.3.2023.

Ohjelmistossa Essi Kummu sekä Minna Rytisalo keskustelevat kollegojen kesken, Johanna Venho ja Heikki Kännö pohtivat Suomen Kirjailijaliiton puheenjohtaja Ville Hytösen kanssa äänikirjan tulevaisuutta, Juhani Karila puhuu romaanin sovittamisesta näyttämölle ja Jenny Kangasvuo, Katariina Vuori ja Jukka Tervo keskustelevat kirjailijaelämän pimeistä puolista. Suomen Kirjailijaliiton lakimies Eeva Asikainen puhuu ääni- ja e-kirjasopimuksista. Tapahtumassa jaetaan myös vuoden 2023 Suomen Kirjailijaliiton Suunta-palkinto.

Talvipäivät on suunnattu erityisesti kirjailijayhdistysten ja Suomen Kirjailijaliiton jäsenille, mutta valtaosa ohjelmistosta on kaikille avointa ohjelmaa.

Oulun kirjailijaseura kuuluu Kirjailijayhdistysten verkostoon, johon kuuluu 34 yhdistystä ympäri Suomen. Kirjailijayhdistysten verkostolla on vuosittain yksi kokoava tapahtuma, Talvipäivät, jonka tarkoitus on luoda tapaamispaikka kirjailijoille sekä kirjoittamisten harrastaville ihmisille, usein tuleville ammattikirjailijoille. Tämän lisäksi kiertävä Talvipäivät-tapahtuma tuo paikkakunnalle kiinnostavaa kirjallisuusohjelmaa.

Päätapahtumapaikka on BusinessAsema (Hallituskatu 36 B, Oulu), mutta tilaisuuksia on myös Oulun kirjallisuuden talolla, Oulun teatterissa ja Valveella. Talvipäivien yhteistyökumppaneita ovat Suomen Kirjailijaliitto, BusinessOulu, Oulun kaupunginkirjasto, Oulun teatteri, Taiteen edistämiskeskus, GreenStar Hotel Oulu sekä Netox.

Talvipäivien koko ohjelmisto löytyy osoitteesta:

www.oulunkirjailijaseura.fi/talvipaivat

Oulun kirjailijaseura ry:n toiminnanjohtaja