Vientitapahtuma Black Hole

Vientitapahtuma kohdistaa kansainvälisen kirja-alan katseet Ouluun

16.02.2021

Tällä viikolla järjestettävä Black Hole – Books meet Rights -vientitapahtuma on ehtinyt jo herättää kansainvälistä huomiota. Oulun kirjailijaseuran järjestämä tapahtuma on kirja-alan ammattilaisille suunnattu kirjojen käännösoikeuksien myynnin erikoistapahtuma, johon on nyt jo ilmoittautunut osallistujia 14 maasta, ja määrän odotetaan vielä kasvavan.

Tutustu tapahtumaan kuvaa klikkaamalla.

Varsinainen tapahtuma pidetään verkossa perjantaina ja lauantaina 19.-20.2.2021 ja siihen osallistuu kääntäjiä, kustantajia, kirja-agentteja, tutkijoita ja kirjailijoita. Tänä vuonna teemana on Pohjoismaat, ja tapahtuma esittelee kansainvälisille vieraille yli 20 pohjoissuomalaista kirjailijaa käännösnäytteineen.

Kustannusalan laajalevikkinen Publishing Perspectives -julkaisu nosti Black Holen alkuvuoden kiinnostavimpien tapahtumien joukkoon Euroopassa. Lisätietoja tapahtumasta löytyy osoitteesta blackhole.fi. Vastaavia käännösoikeuksiin keskittyneitä tapahtumia ei tätä ennen ole järjestetty Suomessa lainkaan.

Black Hole – Books meet Rights kokoontuu nyt ensimmäistä kertaa, ja tulevina vuosina tapahtuma saa myös fyysisen muotonsa. Black Holen järjestämistä ovat tukeneet Opetus- ja kulttuuriministeriö sekä Oulun kaupunki.

Lataa tiedote täältä.

Lisätietoja: