Tietokirjailijat rynnistivät Oulun kirjailijaseuran hallitukseen

29.11.2016

Oulun kirjailijaseura piti perjantaina 25.11.2016 vuosikokouksen, jossa valittiin seuran hallitus vuodelle 2017.

Erovuoroisten hallitusjäsenten tilalle nousi kolme uutta henkilöä, joista peräti kaksi on tietokirjailijoita. Katariina Vuori on tullut tunnetuksi erikoisista keittokirjoistaan, ja Petri Laukka on tuore tietokirjallisuuden Finlandia-ehdokas. Molemmat ovat kirjailijantyönsä ohella toimittajia.

Lisäksi uutena jäsenenä hallitukseen nimitettiin kirjailija Minna Mikkonen.

Vuosikokouksessa hyväksyttiin myös seuran budjetti ja toimintasuunnitelma vuodelle 2017. Seuran toiminnan keskipisteenä on Oulun kirjallisuuden talo, jossa järjestetään kirjallisuus- ja keskustelutapahtumia pitkin vuotta. Lisäksi seura järjestää syyskuussa Uuden Kirjallisuusfestivaalin – jo toista kertaa. Festivaali on tarkoitus tuoda entistä paremmin keskelle ihmisiä ja kaupunkia. Sen yhteyteen on kaavailtu muun muassa pop up -kirjamessuja.

Oulun kirjailijaseuran hallitus 2017 näyttää kokonaisuudessaan tältä:

Antti Leikas (puheenjohtaja), Lauri Ahtinen, Essi Kummu, Petri Laukka, Minna Mikkonen, Jaana Märsynaho ja Katariina Vuori. Varajäsenet: Joni Skiftesvik ja Eero Suvilehto.

Oulun kirjailijaseura on Oulun alueen ammattikirjailijoiden edunvalvonta- ja tukijärjestö. Sen tarkoituksena on edistää Oulun ja Pohjois-Pohjanmaan ammattikirjailijoiden työskentelymahdollisuuksia, rakentaa seudulla toimivien kirjailijoiden yhteisöä sekä ajaa alueen kirjailijoiden etuja. Lisätietoja puheenjohtaja Antti Leikas, p. 040 5666 862

Lataa tiedote pdf-muodossa.