Erkki Pulliainen

Teokset

Roolipeliä liittovaltiolla (Ochre-kirja)

Ahneiden kartellit (Ochre-kirja)

Kyllä Siperia opettaa (Ochre Chronicles)

Hallitusohjelma (Ochre Chronicles)

Luonnon puolesta, (Ochre Chronicles)

Ahneus, (Ochre Chronicles)

Villi, kesytön Suomi (yhdessä Hannu Hautalan kanssa) (Minerva)

Finanssikriisin juuret, (Ochre Chronicles)

Elämää Susi-Pulliaisena (Ochre Chronicles)

Vapaa Iijoki (yhdessä Kimmo Kuuren kanssa) (Arctic Light)

Yhteiskuntavastuu (Ochre Chronicles)

Koiran käyttäytyminen (Ochre Chronicles)

Tietokirjailija-antologiassa He kirjoittavat öisin - mutta miksi? (Suomen

Tietokirjailijat ry)

Helvetillisiä ulvahduksia - nou hätäkö? (Ochre Chronicles)

Peltopyy (Ochre Chronicles)

2006

Sallan Värriötunturin suurperhosfauna valorysäsaaliiden perusteella vuosina 1978-2004

(yhdessä Juhani Itämiehen kanssa) (Baptria 31)

Ihannekoiraa etsimässä (yhdessä Annamiina Pulliaisen kanssa) (Ochre

Chronicles)

Kansanedustajan valta ja vastuu (Ochre Chronicles)

Bioenergia ja lähiruoka (Ochre Chronicles)

Moraalista irrotettu talous (Ochre Chronicles)

Lapin luontopäiväkirja (Ochre Chronicles)

Nafta-Nato ja Suomi (Ochre Chronicles)

Kolmas globalisaatio (Ochre Chronicles)

2002

Bird studies in Forest Lapland (yhdessä L. Saaren ja P. S. Tunkkarin kanssa) (Aquilo 30)

Kansallisvaltioiden ja kulttuurien tulevaisuus. Teoksessa: Thomas Wallgren (toim.), EU vaakalaudalla. Kirjoituksia Suomen ja Euroopan tulevaisuudesta (Like).

2000

Koira kotona ja luonnossa -käyttäytymisen perusteet. (Ajatus, toinen uudistettu painos 2004)

Mitä tehdä Pohjois-Suomella? (yhdessä Eino Siuruainen kanssa) (Oulun Yliopisto)

1999

Suurpetomme karhu, susi, ahma, ilves (yhdessä Lassi Rautiaisen kanssa) (Articmedia)

Perämeren mateiden sukurauhasten kehityshäiriöt. Ongelman laajuus ja yhteydet muiden kalojen lisääntymishäiriöihin (yhdessä K. Korhosen ja M. Huuskosen kanssa (Suomen ympäristö 322)

Canis lupus Linnaeus, 1758. Alopex lagopus Linnaeus, 1758. Mustela erminea Linnaeus, 1758. Mustela nivalis Linnaeus, 1758. Gulo gulo Linnaeus, 1758. Teoksessa: A.J. Mitchell-Jones ym. (toim.), The atlas of European Mammals.

1998

Itä-Lapin linnut (yhdessä Lennart Saaren ja Teuvo Hietajärven kanssa)(Oulun yliopisto; toinen tarkistettu painos 1999)

Kalojen terveydentila Kemin edustan selluteollisuuden kuormittamalla vesialueella terveysindeksin käytöstä kalaston kunnon mittarina (yhdessä Kyllikki Korhosen kanssa) (Lapin ympäristökeskus)

Merilohi (yhdessä Urho A. Pietilän kanssa) (Edita)

Lapin taigaa (Edita)

Näätä. Ahma. Ilves. Teoksessa: Suomen Luonto. Nisäkkäät (WSOY)

Markka vai Ecu (omakustanne, Cosmoprint Oy)

1993

Vuoden 1993 metsästyslaki. Mitä uusi metsästyslaki merkitsee metsästäjälle ja metsästykselle? (yhdessä Väinö Saarion kanssa) (Karisto, toinen ja kolmas tarkistettu painos samana vuonna)

The wolf in Finland. Teoksessa: C. Promberger & W. Schröder (toim.), Wolves in Europe - status and perspectives (Munich)

Alopex lagopus (Linnaeus, 1758) - Eisfuchs Teoksessa: J. Niethammer & F. Krapp (toim.), Handbuch der Säugetiere Europas Band 5/I (AULA-Verlag, Wiesbaden)

Gulo gulo (Linnaeus, 1758) - Vielfrass Teoksessa: J. Niethammer & F. Krapp (toim.), Handbuch der Säugetiere Europas Band 5/II (AULA-Verlag, Wiesbaden)

1992

Keräkurmitsa - Värriötunturin lintu (yhdessä Lennart Saaren ja Paavo S. Tunkkarin kanssa) (Oulun yliopisto)

Karhu. Susi. Ahma. Ilves. Teoksessa: Maailman uhanalaiset eläimet. Suomi (Weilin+Göös)

1991

Environmental Challenges to the Canadian Society Teoksessa: C.H.W. Remie & J.-M. Lacroix (toim.), Canada on the Threshold of the 21st Century. European Reflections upon the Future of Canada (John Benjamins Publishing Co.)

Petra - Karjalan peura (yhdessä Antti Leinosen kanssa) (Tammi)

1989

Lesnoi Severnii Olen Fennoskandii (yhdessä P.I. Danilovin,, Eino Erkinaron, Kalevi Heikuran, EeroLindgrenin ja Seppo Sulkavan kanssa) (Karelskii Filial AN  SSSR Institut Biologii)

1987

Rakennemuutos elinympäristössämme - rakennemuutoshallitus puuhassa (yhdessä Eero Paloheimnon kanssa) (omakustanne, Karkkila)

Kanan historia, biologia ja tuotanto (Oulun yliopisto)

Climate, hydrology and biography of Finland. - Teoksessa: U. Varjo & W. Teitze (toim.), Norden - Man and Environment (Gebrüder Borntraeger, Berlin & Stuttgart)

A History of Mammalogy in Finland (yhdessä Ann Forsténin ja Heikki Hyvärisen kanssa) Teoksessa: K.B. Sterling (toim.), An International History of Mammalogy. Volume One (One World Press, Bel Air, Maryland)

1986

Odocoileus virginianus (Zimmermann, 1771) - Weisswedelhirsch (yhdessä Seppo Sulkavan kanssa) Teoksessa: J. Niethammer & F. Krapp (toim.), Handbuch der Säugetiere Europas Band 2/II (AULA-Verlag, Wiesbaden)

Så gör hunden (Fingraf Tryckeri, Södertälje, Ruotsi)

Foraging Activity and Growth of Nestlings in the Hawk Owl: Adaptive Strategies Under Northen Conditions (yhdessä Kauko Huhtalan ja Erkki Korpimäen kanssa) Teoksessa: Biology and Conservation of Northern Forest Owls (USDA, Winnipeg, Manitoba)

Petoja ja ihmisiä (Tammi)

1983

Wolf Ecology in Northern Europe Teoksessa M.W. Fox (toim.), The Wild Canids. Their Systematics, Behavioral Ecology and Evolution (Van Nostrand Reinhold Company, New York/Cincinnati/Toronto/London/Melbourne)

Uudempi maammekirja (Kirjayhtymä)

Behavior and structure of an expanding wolf population in Karelia, northern Europe. Teoksessa: Wolves of the World (New Jersey, USA).

1981

Comparison des strategies de reproduction de recherché alimentaire et d'hivernage du grant tetras (Tetrao urogallus L.) et du lagopede décosse (Lagopus lagopus L.). Leur importance ecologique pur la protection. Teoksessa: Du Colloque Sur Le Grand Tetras (Colmar, France).

1980

Koiran luonne ja käyttäytyminen (Tammi, toinen uudistettu ja laajennettu painos 1995)

Riistalintujen tarhakasvatus (Tammi)

Toimihenkilön ammattiyhdistystieto (KHL, toinen uudistettu painos 1976; kolmas uudistettu painos 1983)