Uusien teosten ilta kesäkuu 2016

Uusien teosten ilta pidetään 1.6. klo 18

30.05.2016

Oulun kirjailijaseura ry järjestää perinteikkään Uusien teosten illan, jossa esitellään kevään aikana julkaistuja kirjailijaseuran jäsenten kirjoja.

Tilaisuus pidetään Oulun kirjallisuuden talossa (Sepänkatu 9, Oulu) keskiviikkona 1.6. klo 18 alkaen. Uusien teosten iltaan on vapaa pääsy. Tilaisuudessa voi ostaa kirjoja käteisellä.

Esiteltävät kirjat

Lauri Hirvonen: Inka ja saunaflamingo (Kustannus-Mäkelä, 2016)

Lauri Hirvosen uudessa lasten kuvakirjassa vietetään mökki-iltaa, kuullaan huimia juttuja entisajoista ja tarkastellaan ympäröivää luontoa. Pienen tytön ja mummin tarinassa ihminen näyttäytyy osana sukupolvien ja

elämän ketjua.

Heli Slunga ja Jaana Seppänen: Lapin Lolita (WSOY, 2016)

Suomen ensimmäinen kunnon bitch lit -repäisy! Häpeämätön romaani huonoista naisista, viattomuudesta, rahasta ja lihasta. 18-vuotias Irene karkaa pohjoisesta Helsinkiin, majoittuu hostelliin ja panee pystyyn huutokaupan neitsyydestään. Viereisen punkan vironvenäläinen strippari-prostituoitu Nadja unelmoi rauhallisesta elämästä Suomessa.

Jukka Tervo: Ketä rakastamme kun rakastamme Elvistä - artikkeleita nuoruusiän luovuudesta ja tuhoavuudesta  (BoD, 2016)
Musiikkiterapeutti, laulaja/lauluntekijä ja kirjailija Jukka Tervo (s. 1956) tunnetaan erityisesti psykoterapeuttisen nuoruusiän musiikkiterapian kehittäjänä. Juhlistaakseen 40 vuotta kestänyttä työuraansa hän on valinnut tähän teokseen kokoelman 1978-2016 julkaisemistaan artikkeleista musiikkiterapiasta, musiikista, luovuudesta, elokuvista sekä rockmusiikin ja nuorisokulttuurin merkityksestä nuoruusiän kasvulle ja kehitykselle.

Veera Vaahtera: Kevyesti kipsissä (Tammi, 2016)
Hilpeänhauska kertomus siitä, mitä tapahtuu kun introvertti sinkkunainen joutuu kosketuksiin reaalimaailman kanssa. Lotta on lukutoukka, joka on luonut elämälleen täydelliset puitteet: hän asuu yksin, työskentelee kirjastossa ja rauhallisen arjen keskeyttävät vain siskon satunnaiset yllätysvierailut. Kaikki muuttuu, kun Lotta murtaa jalkansa ja yläkerran mummo unohtaa hanan valumaan. Lotta löytää itsensä makaamasta jalka kipsissä sisarensa sohvalta.

Pauliina Vanhatalo: Keskivaikea vuosi (S&S, 2016)
Keskivaikea vuosi seuraa masennusdiagnoosin jälkeistä elämää vuoden ajan. Entinen yhdeksän laudaturin ylioppilas ei koe täyttäneensä muiden odotuksia. Usko omien unelmien toteutumiseen on alkanut horjua, ja äitiys on osoittautunut introvertille lähes mahdottomaksi tehtäväksi. Ja joka vuosi saapuu kaamos, talven pimeyden käynnistämä kamppailu elämänhalun ja -haluttomuuden välillä. Keskivaikea vuosi on masennuskirja, joka ei masenna.

Oulun kirjailijaseura ry on ammattikirjailijoiden yhdistys, jonka jäseniksi voivat hakea kaupallisen kustantajan kautta julkaisseet pohjoispohjalaiset kirjailijat. Yhdistyksen päätehtävinä on edistää Oulun ja Pohjois-Pohjanmaan ammattikirjailijoiden työskentelymahdollisuuksia sekä rakentaa seudulla toimivien kirjailijoiden yhteisöä. Yhdistys on perustettu lokakuussa 2010. Jäseniä on 50.

Lisätietoa:

Tuomo Heikkinen