Oulun kirjallisuuden talon avajaiset

Oulun kirjallisuuden talon avajaiset pidetään 31.3.2016

22.03.2016

Oulun kirjailijaseura ry on perustanut Oulun kirjallisuuden talon.

Oulun kirjailijaseura vuokrasi Oulun keskustassa sijaitsevat tilat (Sepänkatu 9, Oulu) 1.2.2016 alkaen. Vuokranantaja on Svenska Kulturens Vänner r.f. Oulun kirjallisuuden talon avajaiset pidetään torstaina 31.3. klo 18 alkaen.

Kirjallisuuden talon tehtävä on kehittää Oulun kirjailijaseura ry:n toimintaa, järjestää tapahtumia, lisätä yhteistyötä muiden kirjallisuustoimijoiden kanssa sekä saada kirjallisuudelle lisää näkyvyyttä. Lisäksi kirjallisuuden talossa on kirjailijan työhuone, jota kirjailijat voivat vuokrata. Kevään aikana tiloihin tulee kirjakahvila. Suunnitelmissa on luoda talon yhteyteen myös kirjailijaresidenssi. Maaliskuun alussa kirjallisuuden talon toiminnanjohtajana aloitti Tuomo Heikkinen.

Oulun kirjailijaseura ry on ammattikirjailijoiden yhdistys, jonka jäseniksi voivat hakea kaupallisen kustantajan kautta julkaisseet pohjoispohjalaiset kirjailijat. Yhdistyksen päätehtävinä on edistää Oulun ja Pohjois-Pohjanmaan ammattikirjailijoiden työskentelymahdollisuuksia sekä rakentaa seudulla toimivien kirjailijoiden yhteisöä. Yhdistys on perustettu lokakuussa 2010. Jäseniä on 50.

Oulun kirjallisuuden talon toiminnanjohtaja

050 347 4470