Avoimet ovet Oulun kirjallisuuden talossa Oulun Päivillä ke 29.6.

22.06.2016

Oulun kirjailijaseura ry pitää Avoimet ovet Oulun kirjallisuuden talolla (Sepänkatu 9, Oulu) Oulun Päivillä keskiviikkona ke 29.6. klo 15-20.

Avoimien ovien aikaan voi tutustua Kirjallisuuden taloon sekä sen toimintaan. Lisäksi Oulun kirjailijaseuran jäsenet myyvät kirjojaan. Tilaisuus on osa Oulun Päivien ohjelmaa.

Kirjailijakeskustelu klo 18

Klo 18 alkaa kirjailijakeskustelu, jossa kirjailijat Inga Röning, Pauliina Vanhatalo ja Kat­ri Rauanjoki keskustelevat keväällä ilmestyneistä kirjoistaan ja niiden teemoista. Jokaises­sa kirjassa on valoa ja varjoa, syvyyttä ja kepeyttä.

Huhtikuussa Kirjallisuuden talossa julkistettu Inga Röningin Unisammakko (Tammi) tutkii komiikan keinoin kuolemanvakavia aiheita, äitiyden sankariviittoja, arkea, suhdettamme itseemme ja maa­ilmaan.

Pauliina Vanhatalon Keskivaikea vuosi (S & S) on omaelämäkerrallinen masennuskirja, joka ei masenna. Keskivaikea vuosi seuraa masennusdiagnoosin jälkeistä elämää vuoden ajan. Kirja on avoin ja kaunis kertomus ihmisestä, joka solmii sovintoa elämänsä kanssa.

Katri Rauanjoki tarttuu Jonain keväänä herään -romaanissaan (Atena Kustannus) nykyelämän armottomiin vaatimuksiin, työelämän seksuaaliseen häirintään, parisuhde- ja per­heongelmiin ja riittämättömyyden tuntoihin.